Ben je ontevreden over de dienstverlening?
Het gemeentebestuur en de ambtenaren streven steeds naar een optimale dienstverlening, klantvriendelijkheid en een vlotte afhandeling van aanvragen en dossiers. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent en een klacht wil uiten. Het gemeentebestuur hanteert een klachtenprocedure om klachten te ontvangen, te registreren en op te volgen.
Wat is een klacht?
Er dient een duidelijk onderscheid gemaakt te worden tussen een melding, een suggestie, een vraag om informatie enerzijds en een klacht anderzijds. De procedure voor klachtenregistratie is niet van toepassing op meldingen, suggesties of vragen om informatie. De klachtenprocedure is evenmin van toepassing op algemene klachten over wetgeving of over beleidsbeslissingen.
Een klacht wordt als volgt gedefinieerd: een manifeste uiting (enkel schriftelijk of elektronisch) waarbij een ontevreden burger bij het gemeentebestuur klaagt over een door de gemeente (al dan niet) verrichte handeling of prestatie.
Enkele voorbeelden:
Klacht indienen
Met dit formulier kan je een klacht indienen bij het gemeentebestuur in verband met een handeling of prestatie die het bestuur al dan niet heeft verricht. De klachtencoördinator zal jouw klacht verder behandelen.
Gelieve EERST EN VOORAL jouw klacht te bespreken met de BETROKKEN DIENST of MELDING te maken via de meldingskaart vooraleer dit formulier in te vullen!