Het internet. Ook uw zaak.

Zowel de Vlaamse consument als de Vlaamse handelaar waren veeleer terughoudend bij het omarmen van het internet voor het winkelen. Daar komt heel snel verandering in: het voorbije jaar kocht 64 % van de consumenten iets online. Bovendien informeren 3 op 4 consumenten zich eerst via het internet voor ze hun aankopen doen. 

Handelaars kunnen dus maar beter hun afwachtende houding laten varen en volop op de mogelijkheden van het internet inzetten. De zelfstandige detailhandel, waarvan het divers aanbod, de nabijheid en de dienstverlening door de consument gewaardeerd worden, kan de sprong naar online aan, maar kan hierbij wel wat hulp gebruiken.  Daarom lanceerden Philippe Muyters, Vlaams minister van economie en Karel Van Eetvelt, gedelegeerd bestuurder Unizo, de campagne 'Het internet. Ook uw zaak'. Een initiatief van het Agentschap Ondernemen in samenwerking met Unizo. 

De campagne wil de Vlaamse handelaar niet alleen stimuleren werk te maken van hun online activiteiten. De handelaars krijgen daarvoor ook de nodige hulpmiddelen aangereikt. 

Via de portaalsite hetinternetookuwzaak.be worden handelaars concreet op weg geholpen met een overzicht van de mogelijkheden voor hun zaak, met concrete tools, praktische tips, inspiratiesessies en opleidingen. En niet te vergeten: inspiratie van collega-handelaars. Via een e-scan voor de handelaar kan men de huidige e-score berekenen en ontdekt men welke stappen men nog kan zetten. 

campagnewebsite Vlaamse overheid